Recenzja gry Medieval II: Total War wraz z dodatkiem Kingdoms
Medieval II:
Total War to gra strategiczna wydana w 2006 roku przez zespół Cretive Assembly.
Akcja drugiego Medievala toczy się w latach 1080-1530. Twórcy postawili na
autentyczność i wierne odtworzenie realiów tego okresu. Gracze prowadzą
działania nie tylko na Starym Kontynencie, lecz także w Ameryce Środkowej i
Południowej (walki z Aztekami) oraz na Bliskim Wschodzie (krucjaty mające na
celu odzyskanie przez chrześcijan Ziemi Świętej)
Gracz ma do
wyboru 21 grywalnych frakcji(w tym również Polskę), przy czym każda posiada
własne jednostki, budynki i strategie. Sprawia to że gra jest interesująca oraz
szalenie wciągająca. Dostępnych jest 250 jednostek, które można odblokować czyniąc postępy w grze. Rozbudowaniu uległy możliwości przeprowadzania oblężeń budowli przeciwnika.
Gracze mogą korzystać z nowych machin oblężniczych (tarany, wyrzutnie pocisków itp.), jak również niszczyć mury fortecy wroga za pomocą ciężkiej artylerii w
postaci dział.
Rozgrywka jest podzielona na dwie części: turową (rządzimy państwem, powiększamy granice,
budujemy miasta, zamki), oraz bitewną podczas której w czasie rzeczywistym dowodzimy oddziałami w walce.
Gra korzysta z ulepszonego silnika znanego z Rome: Total War. W jednej bitwie jednocześnie może wziąć udział ponad
dziesięć tysięcy postaci. Jakość ich przedstawienia i ogólny poziom detali stoją jednak na znacznie
wyższym poziomie - developerzy zadbali o unikatowość każdego walczącego
żołnierza (różne zbroje, miecze, symbole herbów na tarczach, postura, twarz
etc.), przygotowali ponad tysiąc nowych animacji ruchów wojaków (technika
motion-capture), czy zupełnie nowy system zniszczeń w przypadku budowli.
Ogromnym plusem tej gry jest jej modowalność. W ciągu 10 lat istnienia gry
powstała wokół niej wierna społeczność graczy. Dla mnie jako gracza i
czytelnika fantastyki wspaniałą wiadomością było powstanie modów: Third Age
Total War który przenosi nas do świata Śródziemia oraz Westeros: Total War
który pozwala wziąć udział w wojnach wykreowanych przez George R.R. Martina.
Plusy:
- Realia osadzone w czasach średniowiecza
- Różnorodność w wyborze frakcji
- Wciągająca
- Soundtrack tworzy oryginalny klimat średniowiecza
- Modowalność
- Aktywna społeczność graczy
Minusy
- Przestarzała grafika
- Momentami niezdarne AI
- Niedokładnie odwzorowanie mapy Europy
- "Sztywność" jednostek na mapie bitwy
Link do recenzji http://medievaltotalwarrecenzja.blogspot.com/
Gracz ma do
wyboru 21 grywalnych frakcji(w tym również Polskę), przy czym każda posiada
własne jednostki, budynki i strategie. Sprawia to że gra jest interesująca oraz
szalenie wciągająca. Dostępnych jest 250 jednostek, które można odblokować czyniąc postępy w grze. Rozbudowaniu uległy możliwości przeprowadzania oblężeń budowli przeciwnika.
Gracze mogą korzystać z nowych machin oblężniczych (tarany, wyrzutnie pocisków itp.), jak również niszczyć mury fortecy wroga za pomocą ciężkiej artylerii w
postaci dział.
Rozgrywka jest podzielona na dwie części: turową (rządzimy państwem, powiększamy granice,
budujemy miasta, zamki), oraz bitewną podczas której w czasie rzeczywistym dowodzimy oddziałami w walce.
Gra korzysta z ulepszonego silnika znanego z Rome: Total War. W jednej bitwie jednocześnie może wziąć udział ponad
dziesięć tysięcy postaci. Jakość ich przedstawienia i ogólny poziom detali stoją jednak na znacznie
wyższym poziomie - developerzy zadbali o unikatowość każdego walczącego
żołnierza (różne zbroje, miecze, symbole herbów na tarczach, postura, twarz
etc.), przygotowali ponad tysiąc nowych animacji ruchów wojaków (technika
motion-capture), czy zupełnie nowy system zniszczeń w przypadku budowli.
Ogromnym plusem tej gry jest jej modowalność. W ciągu 10 lat istnienia gry
powstała wokół niej wierna społeczność graczy. Dla mnie jako gracza i
czytelnika fantastyki wspaniałą wiadomością było powstanie modów: Third Age
Total War który przenosi nas do świata Śródziemia oraz Westeros: Total War
który pozwala wziąć udział w wojnach wykreowanych przez George R.R. Martina.
Plusy:
- Realia osadzone w czasach średniowiecza
- Różnorodność w wyborze frakcji
- Wciągająca
- Soundtrack tworzy oryginalny klimat średniowiecza
- Modowalność
- Aktywna społeczność graczy
Minusy
- Przestarzała grafika
- Momentami niezdarne AI
- Niedokładnie odwzorowanie mapy Europy
- "Sztywność" jednostek na mapie bitwy
Link do recenzji http://medievaltotalwarrecenzja.blogspot.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz